כל מה שרציתם לדעת על מערכות קולנוע ביתי

להלן מידע חשוב על מערכות קולנוע ביתי. במקבץ מידע זה אנו נספק פרטים על 3 סוגים שונים של מוצרים המהווים בייחד מערכת קולנוע ביתית: מקרן, מקור הגברה לרמקולים (רסיבר) וסט הרמקולים עצמו. בסקירת המוצרים אנו נספק מידע על בחינת המפרט הטכני של כל אחד מהם על מנת שתוכלו ללמוד כיצד לבחור מערכות קולנוע ביתי באופן מקצועי ונדרש כשתזדקקו לכך.

מקרנים

מקרנים משמשים לצפייה במערכת הקולנוע הביתית. הם עשויים להיות מבוססים על נורת קיר בעלת הספק גבוה או נמוך, כשככל שההספק גבוה יותר כך הנורה איכותית יותר ולכן המקרן טוב יותר ויוקרתי יותר. עוד עניין בבדיקה של המקרן שלכם הוא הרזולוציה. מקרן איכותי צריך לאפשר לכם לשנות אותה בהתאם לצרכים, ולספק תמונת איכות על המסך בכל אחד מהשינויים שביצעתם. בקשו לבדוק נתונים אלו בחנות מערכות קולנוע ביתי בטרם ההתחייבות.

רסיברים

רסיברים הם אמצעי חיבור רמקולים והגברתם. בשל כך שרמקולים של מערכות קולנוע ביתי הם מכשירים פסיביים ללא קונסולת הגברה, היא נמצאת על הרסיבר. רסיבר שמכיל כפתורים רבים בנושאים שונים כמו ווליום, עוצמה (Gain), בס, טראבל, וכד' נחשב רסיבר איכותי שישלוט היטב בכל מערכת רמקולים שתציבו. מומלץ, בעשותכם בדיקה לרסיבר, לבקש מהמוכרים שישנו לכם את הרמקולים על מנת לבדוק שהוא עובד תקין בכולם ומספק הגברת סאונד נדרשת.

רמקולים פרוסים

ניתן לבחור בצמד רמקולים LEFT RIGHT בפורמט סטריאו או לבחור באוסף מרובה רמקולים עם סאב וופר המשמיע את הבסים והצלילים הנמוכים. ניתן גם לבחור מקרן קול להנחה במקום אחד תוך פיזור הסאונד מהרמקולים הפנימיים שלו כמו היו הם פזורים ברחבי המתחם. בקשו הדגמות של כל שלושת סוגי הרמקולים, והשוו דגמים שונים בתוך כל סוג בשביל להגיע להחלטה טובה מהי קבוצת הרמקולים המתאימה ביותר לשימושיכם. בהשוואה, יש לבחון את כפתורי הרסיברים השונים, לבדוק כיצד הרמקולים מגיבים אליהם ולהסיק לגבי טיבם.

סגירת מערכת קולנוע ביתית

לפני הסגירה ותחילת ההתחייבות שלכם, בקשו לשמוע את כל הרכיבים שכבר למדתם כאן כיצד לאפיין. כך, תוכלו לדעת כיצד המערכת עובדת כשכל הרכיבים שלה מחוברים זה לזה, ואלו שיפורים יש להכניס בה על מנת שתתאים בדיוק לציפיותיכם: לשנות רמקולים, לשנות רסיבר, להחליף מקרן, ועוד.