סוגיות נבחרות בנושא בריכות ביתיות

כשאתם מעוניינים לגבש בביתכם בריכות שחיה, מומלץ לקרוא כיצד כדאי לבחור את הדגם הבסיסי ואת הפריטים שיתלוו אליו. בריכות שחייה צריכות להתאים לצרכי המתרחץ גם כמי שנהנה מאירועי קייט מזדמנים, אבל גם כדייר הבית. ישנם דיירים שנטייתם היא לטובת בריכות ניידות, לעומת מי שמעדיף אותן קבועות, ולהיפך. ישנם דיירים שלא מסתפקים בפחות מבריכת סקימרים* תחתונים כמו במועדוני הספורט ויש מי שיעדיפו ליצוק להתקן שלהם מראה יותר ביתי. בדיוק לשם כך, מומלץ לקרוא סוגיות נבחרות שעוסקות בבחירת הבריכה על מנת להבטיח כי בחצרות בתיכם תוכלו ליהנות ממנה ולחוש שהיא מתאימה לציפיותיכם גם בתחומי התחזוקה והתפעול.

בחירת גוף הבריכה

גוף הבריכה יכול להיות שקוע באדמה, ועל כן מבוסס על בטון יצוק, או שהוא יכול להיות עשוי עץ או פיברגלס ולהיות מותקן על הקרקע ללא חפירות. ברמת ההתקנה, בריכת בטון אורכת זמן רב יותר מאשר בריכה עומדת. ברמת התחזוקה, בריכה עומדת יכולה להתפרק, וניתן להרכיב אותה שוב. בריכת בטון היא התקן קבוע שיש לכסות אותו במכסה דקים ייעודי למניעת נפילות ושמירה על המתקן בחורף.

עיבוי הבריכה באמצעי ירידה למים

דאגו להתקין אמצעי גישה למים המתאימים לשימושכם. ניתן לעצב עבורכם בריכה עם גרם מדרגות לכיוון המים, להטמיע סולמות מתכת או לשלב את שניהם זה לצד זה. מאד חשוב כי התקני ירידה למים ירגישו נגישים עבורכם. אם ישנם בבית דיירים נכים שעתידים להשתמש במתקן, טוב תעשו אם תתעניינו באמצעי נגישות עבורם.

בחירת אמצעי הפרדה בין הבריכה לשטח החצר

המינימום הנדרש הוא בחירת אריחי ריצוף או דקים מעץ אשר יפרידו בין חלל החצר למתחם הבריכה, ובכך יקיפו אותה. ניתן גם להציב גדר סביב הבריכה. ההפרדה חשובה כאשר מדובר בבריכת בטון. בהינתן בריכה עילית מעץ או מפיברגלאס – אין צורך בהפרדה, משום שקירות הבריכה העליים יוצרים אותה עבורכם. הם מאד יעילים גם בפאן העיצובי, שכן מדובר במשטחי עץ אותנטיים או בפיברגלס מוגבה. אמצעים אלו יכולים להשתלב עם הפנורמה בחצרות בלא מעט מקרים ולהוות המשך דקורטיבי ישיר שלהן, ממש כמו הגדרות ומשטחי הריצוף המקיפים בבריכת בטון מוטמעת בקרקע.
 
*סקימרים – צינורות בריכת שחייה בתחתית שלה, מהם מולכים מים בזרימה מלטפת. ניתן לחילופין לספק בריכה עם תעלות גלישה.