עיצוב תפריטים מעץ

 
במאמר זה תוכל למצוא מקבץ שאלות ותשובות לגבי עיצוב תפריטים מעץ. תפריטי עץ משמשים בעיקר מסעדות ותיקות ורווחיות השואפות לשדרג את המראה של התפריט שלהן, ולגרום לו למראה אקזוטי ומיוחד. חשוב לקרוא מקבץ שאלות ותשובות זה על מנת שגם אתה תוכל להגיע לתפריטי עץ יפים ומהודרים:
 
כיצד מבצעים עיצוב תפריטים מעץ ?
 
תפריטי עץ הם מוצר דפוס כמו כל מוצר דפוס אחר, ולכן הדרך מורכבת משני שלבים: עיצוב והדפסה. ראשית, עלייך לקיים פגישה עם מעצב גרפי שיישלחו לו החומרים, והוא יעצב לך את התפריט לפי צבעים, מראה, גודל, כריכה, ועוד. כאשר תאשר עיצוב זה,  תוכל לשלם לו, לקבל קובץ סקיצה, ולגשת איתו לבתי דפוס שידפיסו לך כריכת עץ מהודרת. עלייך לשלוח לבית הדפוס כל דף בתפריט – בנפרד: כריכה קדמית, דפי תוכן, וכריכה אחורית.
 
מה מומלץ לעשות על העץ מבחינת טיפוגרפיה ?
 
השיקול הוא כמובן שלך – כמסעדן, אך בדרך כלל הכותרת הראשית עם המילה "תפריט" או שם המסעדה, חרוטה על העץ, והאותיות החרוטות צבועות בצבע כהה יותר מהעץ עצמו. שאר המלל מודפס רגיל על העץ.

האם תפריט עץ יכול להתאים לכל סוג של מסעדה ?
 
העץ הוא בסך הכל חומר ייצור. השאלה הנשאלת היא האם כל תפריט יכול להתאים לכל מסעדה, והתשובה לשאלה זו היא בוודאי שלא. המראה החיצוני של התפריט חייב להיות מתואם עם הקונטקסט של המסעדה. לא יהיה זה סביר, לדוגמה, לעצב תפריט ורוד עם אותיות צהובות למסעדת בשרים ספרדית, או תפריט עם תבעים כהים עבור קפיטריה קטנה. גם תפריט של מסעדה וגם תפריט של קפיטריה יכולים להיות מעץ, הכל שאלה של תקציב. השאלה היא כיצד העץ ייצבע ומה ייעשה עליו מבחינה טיפוגרפית, ושאלה זו חייבת להיות מתואמת עם הקונטקסט שלשמו הוקמה המסעדה.

מה הוא המחיר עבור עיצוב תפריטים מעץ ?

המחיר משולם הן למעצב והן לבית הדפוס. עלייך לסור לרשת האינטרנט ולבצע סקר שוק עבור מעצבי תפריטי עץ, ולאחר מכן עבור בתי דפוס להדפסת תפריטי העץ. ככל שתעמיק בסקר השוק, תקבל אינדיקציה מדויקת יותר לגבי טווח המחירים. חשוב לבחור הן במעצב והן בבית דפוס נחשבים ומקצועיים.