התקנת גלאי עשן ואש

התקנת אמצעי כיבוי אש אוטומטיים, כמו גם אמצעי גילוי אש, נעשית על ידי חברות מיגון ואבטחת אש. בעוד חברת המיגון מתקינה את הגלאים, חברת אמצעי העשן מתקינה אמצעים לכיבוי פיזי של מפגע שהתגלה. גלאי אש ועשן הוא גלאי אשר משדר אות אינפרה אדום לרכזת האזעקה אם ורק אם הודלקה אש בקרבתו. הרכזת יכולה להגיב במספר רב של תגובות מערכת: להפעיל סירנה חיצונית, להפעיל סירנה פנימית, או להתממשק עם מערכת האש שלכם, ולגרום להפעלת הספרינקלרים. זו, כמובן תגובת המערכת הרצויה ביותר, שכן כל תגובה אחרת תצריך אתכם מהר לקחת מטף ביד ולצאת להילחם בשריפה בעצמכם.
 
גלאי עשן ואש
 
התקנת הגלאי בבית, ותכנותו
 
הגלאי יותקן על גבי רכזת האזעקה שלכם או רכזת גילוי האש, במידה ואין לכם מערכת אזעקה. הגלאי יבצע גילוי על פי פרמטרים שהחברה תגדיר לו ביחס למבנה שלכם והסכנות הטמונות בו. כך, למשל, אם מדובר במשרד – בדרך כלל הכלל הוא שאסור לעשן בתוכו, ואז ניתן לגרום לגלאי לבצע גילוי על כל סיגריה שתיפתח ותודלק. לעומת זאת, בבית שלכם זה לא כל כך סימפטי, שכן ביתכם – מבצרכם הוא, ולכן מומלץ מאד לכייל את הגלאי כך שימסור חיווי רק על דליקות גדולות מכך.
 
הגלאי מזהה דליקה: מהו אופן פעולתו?
 
הוא משדר אותות אינפרה אדום לרכזת אבטחת האש שלכם. הרכזת דוגלת בתגובה מערכת כמו, למשל, להפעיל ספרינקלר. כאשר האחרון מופעל, מתח מים יורד על האשר ומכבה אותה למי תגובת המערכת הזו לא מתאימה? למי שיש לו מעל לספרינקלר שטיח, למשל, אשר יכול להיהרס כשזרנוק מים נוגע בו. במקרה כזה או שתשנו את מיקום השטיחים או שתנסו להשתלט על האש באמצעות מטפים, אף על פי שזה לא כדאי ולא מומלץ. הכי טוב, כאמור – לשנות את מיקום השטיחים ולהתכונן לקרב של הספרינקלרים שלכם מולה. אם היא גדולה דיו זה ודאי לא יספיק ובכל זאת תצטרכו מטפים ידניים על מנת לסייע בכיבוי. סיימתם? רדו למטה והזמינו מכבי אשר לצורכי בדיקה ווידוא שהמערכת נטרלה את האש.
 
לכל שאלה בנושא התקנת גלאי עשן ואש ניתן ליצור טלפון עם חברת מיגון האש המובילה!